Dyk ned i stenalderen (børnearrangement)

Vælg billetter

På Stiftsmuseet i Maribo er der omvisning i den nye, spændende udstilling om stenalderpigen Lola. Her fortæller museets arkæologer om livet i stenalderen som barn.
Derefter er der vandretur gennem Maribo ud til De gamle Huse, frilandsmuseet i Maribo. Undervejs fortæller vi om byens opståen og udvikling, og langs med Søndersø udpeges arkæologiske fundsteder i landskabet.
På frilandsmuseet bygger vi jættestuer og prøver at arbejde som en arkæolog.

Aktiviteten er velegnet til børn og unge i alderen 10 – 14 år. Mindre søskende må gerne være med i følge med en voksen.

Mødested: Stiftsmuseet, Banegårdspladsen 11, 4930 Maribo kl. 10.00.

Dato og tidspunkt: Tirsdage fra kl. 10.00 – 14.00 i uge 29, 30, 31, 33 og 34.

Deltagerantal:  maks. 20 deltagere

Medbring: fyldt drikkedunk, madpakke, overtøj til turen mellem Stiftsmuseet og Frilandsmuseet.

Betaling: Børn og unge 8 kr. i gebyret i alle ugerne. Ledsagende voksne uge 29, 30 og 31 55 kr. I uge 33 og 34 110 kr.

Sal

På opdagelse Banegårdspladsen 11
4930 Maribo, Danmark

Belépés