Kom med bag kulissen på Maribos frilandsmuseum ‘De gamle Huse’

Vælg billetter

- Eksklusivt arrangement for medlemmer af CulturePoint

Kom helt tæt på museets historie på en måde som du aldrig har prøvet før!

Vi åbner dørene på Frilandsmuseet - efter lukketid - og giver dig en tur, hvor du kan opleve de stemningsfyldte bindingsværkshuse. Sammen med museumsinspektør Anne-Lotte Mathiesen, vil du få muligheden for at høre alle de historier der ikke bliver fortalt på en almindelig rundvisning!

De gamle huse er grundlagt i 1927 af Axel Holck. Han ønskede at bevare den truede bygningskultur og ikke mindst give de besøgende et glimt af forfædrenes tid. Du vil få ulighed for at høre om arbejdet bag ‘De gamle Huse’ - museets udvikling? Høre om hvordan man balancere vedligehold med bevaring? Og hør om hvordan det er at arbejde med og i historiens vingesus!

Efter rundvisningen vil der blive serveret en gammel lokal egnsret, som vi spiser sammen, mens vi snakker videre om frilandsmuseet og hvor der er masser af tid til at stille spørgsmål

Denne torsdag aften får du som CulturePoint-medlem mulighed for, ikke blot at få et glimt, men at komme helt under huden på vores fælles fortid.

Da der er begrænset plads i museets gamle huse, kan der kun være 25 gæster med på rundvisningen. Så bestil din billet allerede nu.

Rundvisningen er arrangeret i samarbejde med CulturePoint. Ønsker du at deltage i en af de eksklusive rundvisninger kan du helt gratis blive medlem af CulturePoint her: www.culturepoint.dk

Hvornår: 8. sep. 2020, fra kl. 17.00.

Pris: 195 kr. Prisen dækker mad samt en vand/øl til maden, rundvisning samt entré til Frilandsmuseet.

Sal

CulturePoint Meinckesvej 5
4930 Maribo, Danmark

Belépés