Rundvisning - Museum Obscurum

Forskellige rundvisninger.

Starter fra den 9. juni - vælg rundvisning efter dato.

Vælg billetter

Aftenrundvisning i Museum Obscurum

Husk at holde god afstand, når du besøger Museum Obscurum.

Regeringens sommerpakke betyder halv pris på entrébilletten til Museum Lolland-Falsters fire udstillingssteder fra 27. juni til 9. august.

Tirsdag d. 4. august 20.00 – 21.00

Dødekult og kulten om døden

Mennesker dør, sådan er det. Men hvad sker efter døden med den døde? Hvordan har man gennem historien iscenesat dødens komme, den efterfølgende begravelse og de efterladtes sorg. Kom og hør om underlige skikke og ritualer fra den fjerne fortid og frem til nutiden. Udover dagens temakvarter om dødekult vil man få en generel introduktion til Museum Obscurum og Cornelius samling.

Dørene åbner kl. 19.45 og lukkes kl. 20, hvor rundvisningen starter. Fra omkring klokken 21.10 kan man blive lukket ud igen.

Tirsdag d. 11. august 20.00 – 21.00

I aftenens temakvarter vil Leif fortælle om nogle af de mystiske og uhyggelige fabeldyr der til alle tider har omgivet os. Hvor kommer de fra? Hvordan kan man kende dem og evt uskadeliggøre dem.

Belépés

Az alábbi közösségi oldal fiókokat is hozzácsatolhatja fiókjához:

sign in with google